GOSPODARKA ZASADOWO – KWASOWA

 

Wysoko zasadotwórcze

(ph 9.0 – 8.1)

-cytryny

-arbuzy

-pieprz Cayenne

-suszone daktyle, figi, morele

-limonki

-mango

-melony, kiwi

-papaja, marakuja

-pietruszka

-winogrona

-rzeżucha

-botwinka

-wodorosty morskie

-szparagi

-ananas, gruszki

-soki warzywne świeże

-rodzynki

Średnio zasadowe

(ph  8.0 – 7.1)

-jabłka słodkie

-świeże morele, daktyle, figi

-kiełki lucerny

-awokado

-banany, jagody, nektarynki

-marchew, seler,

-pomidory   pomarańcze

-porzeczki, agrest, grejpfruty

-czosnek

-sałata, szpinak, dynia

-rzepa, kukurydza, kabaczki

-truskawki, maliny,

-kalarepa, brokuły, buraki

-jarmuż

-kapusta

-sałata, ocet winny

-fasola szparagowa

Słabo zasadowe

(ph do 7.0)

-migdały

-karczochy, brukselka

-zielona herbata

-ogórki, bakłażany

-miód, sól morska

-por, cebula, grzyby

-oliwki, przyprawy

-mleko kozie, oliwa

-kalafior, rabarbar

-tofu,

-soja

-sezam nasiona

-kiełki zbóż

-żółtko jaj

 

 

 

                                                     

Wysoko kwasotwórcze

 (ph 5.9 – 5.0)

-sztuczne słodziki

-wołowina, wieprzowina,

-drób, jagnięcina

-sarnina,

-sery żółty

-gazowane napoje

-biała mąka

-wątróbka

-cukier, biała mąka,

-piwo, alkohol

-kawa, czekolada

-budyń, dzem

-sól, ryż biały

-herbata czarna

 

Średnio kwasotwórcze

(ph 6.9 - 6.0)

-ryby, owoce morza

-płatki kukurydziane

-soki owocowe

-kiełbasy, wędliny

-chleb żytni, płatki zbożowe

-wino

-jogurty

-jajka, majonez

-ketchup, ser pleśniowy

-makarony

-popkorn

-sos sojowy

-orzeszki ziemne

-ryż brązowy

 

Słabo kwasotwórcze

(do ph 7.0)

-otręby

-żurawina

-fruktoza

-soczewica

-mleko krowie

-musztarda

-kakao, krakersy

-nasiona słonecznika

-orzechy włoskie

-borówki

-fasola sucha

-śliwki

-chleb razowy

-mleka homogenizowane

 

Poleca się jeść 20% produktów kwasotwórczych, a 80% zasadotwórczych.
Jest to ważne przy leczeniu jelit z candidy, gdyż drożdżaki rozwijają się w kwaśnym środowisku.

  

PRODUKTY SPOŻYWCZE SILNIE JANG
Sól rafinowana, jajka, mięso, ser, drób, ryby, zwierzęta morskie

ZRÓWNOWAŻONE PRODUKTY SPOŻYWCZE
Całe ziarna zbóż, nie rafinowana sól morska, strączkowe, warzywa korzenne i nadziemne, glony, warzywa liściaste, nie rafinowane oleje roślinne, woda źródlana i studzienna, naturalne herbaty i napoje, naturalne środki słodzące.

PRODUKTY SPOŻYWCZE SILNIE JIN
Biały ryż, biała mąka, mrożone i konserwowane produkty spożywcze, owoce i warzywa tropikalne, mleko, śmietana, jogurt, lody, olej rafinowany, przyprawy, napoje aromatyzowane i stymulujące, miód, cukier i inne rafinaty, alkohol i papierosy, produkty zawierające chemikalia, konserwanty, barwniki, pestycydy, narkotyki, leki
 
Żywność wspomagająca samooczyszczanie organizmu.
 
Całe ziarna zbóż - układ trawienny (jelita), naczynia krwionośne
Kapusta - układ trawienny i skóra
Cebula, czosnek - grzybice, stawy, układ krwionośny
Rzodkiew - nerki, jelita
Jabłka - jelita, płuca
Zioła np. aloes - wszechstronny środek ogólno-oczyszczający cały organizm
Nasiona babki – oczyszczają jelita
Ostropest – regeneruje i oczyszcza wątrobę
Glony – wybiera z organizmu metale ciężkie i promieniotwórcze (ołów, rtęć,) oczyszcza krew i jelita.
Znamiona kukurydzy – oczyszcza nerki i przewody żółciowe z kamieni.
Grzyby – oczyszczają układ krwionośny.
 
ZABIEGI WSPOMAGAJĄCE.
 
1.Prawidłowa dieta
2.Dieta oczyszczająca; zbożowa, owocowa, warzywna
3.Dieta + środki wspomagające (glony, aloes, nasiona babki)
4.Częściowa głodówka np.: sokowa, warzywna.
5.Głodówki lecznicze; krótkie 1-3 dniowe
Średnie 3-10 dniowe
  Długie 10-30 dniowe
b. długie 3-40 dniowe
 
   
„Leki makrobiotyczne”
-na robaki przewodu pokarmowego; raz w miesiącu wypić herbatę z bylicy pospolitej. 1 płaska łyżeczka na szklankę wody = zagotować ½ godz.(płyn ma odparować do połowy). Pić rano po wstaniu z łóżka.
 
-ból ucha; wymieszać olej sezamowy 1:1 z sokiem z imbiru. Lekko podgrzać i wpuszczać do ucha po parę kropli.
 
-zaparcia u dzieci; ugotować fasole, przetrzeć przez sito. Podawać do posiłku 1-2 łyżki.
 
-rozwolnienia u dzieci; podawać przez cały dzień tylko gotowany ryż lub namoczone suszone jagody.
 
-okłady z soli; działa przeciwbólowo i poprawia krążenie krwi-stosowany przy bólach ucha, nerek. Rozgrzać sól na suchej patelni. Wsypać do woreczka, owinąć ręcznikiem i przyłożyć na bolące miejsce.
 
-złogi twardego tłuszczu, złogi w jelitach, obniża cholesterol: ¼ szklanki startej marchwi, ¼ szkl białej rzodkwi, 1 szkl wody, kilka kropli sosu sojowego. Gotować 4-5 min i pod koniec dodać sos sojowy. Wypić i zjeść wszystkie składniki. Stosować 5 dni- 2 dni przerwy -przez 2 tygodnie.
 
-złogi twardego tłuszczu, złogi w jelitach, otyłość; ¼ szkl startej marchwi, ¼ szkl białej rzodkwi, kilka kropli sosu sojowego, 2cm utartego imbiru. Przygotowanie i spożycie jak wyżej, dodając na koniec sok z tartego imbiru. Żeby schudnąć pic zamiast śniadania na czczo i między posiłkami gorące.
 
-likwiduje napięcie od ciężkich pokarmów, rozluźnia ciało i mięśnie, polecany przy cukrzycy, hiperglikemii, zamiast kawy i czekolady: po ¼ szkl startej marchwi, białej kapusty, cebuli i dyni oraz 3 szkl wody. Kroimy wszystkie składniki, wkładamy na wrzątek i gotujemy 3 min. Następnie zmniejszyć gaz, przykryć pokrywką i gotować jeszcze 20 min. Odcedzić, pic ciepłe lub gorące. Przygotowywać zawsze świeży wywar.
 
-usuwa zmęczenie, poprawia witalność, trawienie, przy biegunkach, zaburzeniach gastrycznych, niestrawności, neutralizuje nadmiar kwasów żołądkowych: 1 szkl wody, ¼ śliwki umeboshi (sklep ze zdrową żywnością) kilka kropli sosu sojowego, 1 łyżeczka kuzu rozpuszczonego w 2 łyżeczkach wodzie.
W szklance wody rozpuścić śliwkę i kuzu. Podgrzać, ciągle mieszając. Gotować, aż płyn stanie się kleisty i przezroczysty, dodać sos sojowy. Pic na gorąco. Jeśli dodamy sok z imbiru to mamy lek na przeziębienie.
 
-kompres z imbiru; wytwarza silna cyrkulację krwi i płynów ciała (woda, limfa) w miejscach stagnacji.
Stosować na stany zapalne, opuchlizny, sztywności.
Kiedy stosujemy okład?
Reumatyzm, artretyzm, ból krzyża, skurcze jelit, atak kamieni nerkowych, sztywna szyja,
Zapalenie oskrzeli, wątroby, nerek, prostaty, pęcherza moczowego, jelit
Astma, kamienie żółciowe, nerkowe, cysty, guzy, napięcia mięśni.
Sińce, stłuczenia i po zdjęciu gipsu.
Kiedy nie stosować okładów?
Na mózg, głowę, zatoki, brzuch u kobiet w ciąży, wysoka gorączka, zapalenie wyrostka robaczkowego oraz dzieci do lat 3.
Wykonywać 3 dni pod rząd, przerwa 10 dni. Max 2 razy w miesiącu!!!
Na 3l wody zetrzeć korzeń imbiru, zawinąć go w szmatkę i wrzucić do garnka jak woda wrze. Przykryć pokrywka i trzymać na małym ogniu. Ręcznik namoczyć w wywarze, wykręcić i szybkimi ruchami, chłodząc jednocześnie, przykładamy na chore miejsce. Przykryć drugim ręcznikiem, kocem i trzymać przez 2-3 min, następnie zmienić okład na nowy, tak kilka razy aż pojawi się na skórze odczyn czerwony.

    
KIEDY NALEŻY ZMIENIĆ DIETĘ?
 
1.Czujesz się rozkojarzony, zaczynasz kilka prac i nie możesz ich skończyć, nie możesz się pozbierać???
Jedz więcej produktów obkurczających YANG
2.Czujesz się spięty, sfrustrowany, podminowany, miewasz częste bóle głowy???
 Jedz więcej produktów rozkurczających YIN
3.Po przebudzeniu lub w ciągu dnia masz w ustach kwaśny posmak???
  Jedz więcej produktów alkalizujących warzywa, glony, owoce.
4.Po wegetariańskim posiłku masz ochotę na coś słodkiego???
Jedz produkty kwaśne lub białkowe (fasola, ziarna, ryby, drób).
5.Czujesz zmęczenie i przygnębienie???
Masz niezrównoważoną dietę lub za dużo cukru, jedz dobrej jakości białko.
6.Nic nie spełnia Twoich oczekiwań??? Jesteś gotów na zmiany???
Przystąp do zmian.
 
Dieta powinna:
Wzmocnić stan zdrowia (aktywność fizyczna i duchowa)
Być smaczna i pożywna
Pomóc w koncentracji
Oczyszczać organizm
Dieta nie powinna:
Szkodzić zdrowiu
Wywoływać stan przygnębienia
Męczyć
Nadwagę
Powodować bóle przewodu pokarmowego
Rodzic poczucie winy, obawy
Zanieczyszczać organizm
 
ZMIANA - TO TAJEMNICA SUKCESU ŻYCIOWEGO
 
ZMIANA - POZWALA NAM ŻYĆ
 
ZMIEŃ TO - JEŚLI SIĘ W TWOIM ŻYCIU NIE SPRAWDZIŁO
 
 
JAK SOBIE RADZIĆ ZE ZMNIEJSZENIEM;
 
Cukier, ciastka,
słodycze Jeść więcej; pełnego ziarna, dyniowatych, jabłek, daktyli, gotowanych owoców, pieczonych ziemniaków.
Jeść mniej; mięsa, soli, nabiału
Alkohol. Jeść więcej; złożonych węglowodanów, warzyw, kukurydzy liściastych gorzkich warzyw
Jeść mniej; tłuszczów, soli, mięsa, sosu sojowego, białka zwierzęcego
Kawę Jeść więcej; warzyw, surówek
Jeść mniej; mięsa, cukru, mąki, zbóż, soli
Sól Jeść więcej; wodorostów, czarnej fasoli, warzyw
Jeść mniej; słodyczy, tłuszczów, alkoholu, mięsa, zbóż
Produkty mleczne Jeść więcej; zielone liście warzyw, pełne ziarna, ryb, strączkowych
Jeść mniej; cukru, potrwa pieczonych, owoców, mięsa
Tłuszcze i słodycze Jeść więcej; białka, strączkowych, ryb, jaj, kurczaków
Jeść mniej; ziarna, owoców, surówek
 
Jeśli w naszym pożywieniu będzie dominować produkty kwasotwórcze (mięso, alkohol, ostre przyprawy) to nie będziemy znać naturalnego smaku produktów.
„Jesteś tym, co jesz!” mówi stare powiedzenie, więc bardzo ważne jest jak i co jesz! Musi być równowaga!
Energia życiowa (chi, prana) jest niezbędna do życia. Pozyskujemy ją z
 powietrza, pokarmu, wody, słońca.
Powietrze – wiemy, jakie dziś jest, pełne ołowiu, zanieczyszczeń. Oddychając już osłabiamy nasz organizm, zmniejszamy objętość płuc.
Woda – bez odpowiedniej struktury, pełna chemikaliów, bakterii.
Pokarm jest najważniejszy daje życie i jest nośnikiem energii słońca, jeśli jemy warzywa, zboża.
 
Jeśli spożywamy dużo cukru, mięsa, nabiału to nasz organizm czerpie z tych produktów mało energii, więc organizm czerpie z zasobów, czyli mięśni. Czujemy się wtedy wyczerpani, senni, ospali.
Prawidłowe proporcje to 80% żywych pokarmów i 20% martwych.
 
Strażnikami prawidłowej kwasowości w organizmie to nerki i płuca. Eliminują one z ustroju końcowe produkty przemiany materii, które mogłyby zachwiać równowagę fizjologiczną w organizmie.
 
Bądź wdzięczny za pokarm!
Jedz, gdy jesteś głodny!
Między posiłkami nie dojadaj!
Nie śpiesz się jedząc!
Gryź starannie i wolno!
Nie popijaj!
Nie jedz za dużo!
Nie jedz przed spaniem!
Dbaj o jakość wody!
Jedz świeże produkty!
Urozmaicaj posiłki!